Vi ville meget hellere arbejde - men vi skal lige have styr på betingelserne først!
Nærværende handelsbetingelser ("Aftalen") træder i kraft mellem miradays (CVR: 44177099) ("Firmaet," "vi," "os," "vores") og kunden ("Kunden," "du," "dig," "Forbrugeren," "Køberen," "din," "sin"), og de regulerer leveringen af IT-tjenester og -services. Ved at benytte vores tjenester erklærer Kunden sig indforstået med at overholde disse betingelser, omhyggeligt have gennemgået og forstået betingelserne og forpligte sig til at holde sig ajour med eventuelle ændringer.
§1.2: Kunden forpligter sig til omhyggeligt at opretholde korrekte og opdaterede oplysninger.
§1.3: Miradays har til enhver tid ret til at tilgå Kundens data ved mistanke om ulovlig aktivitet eller brud på disse betingelser.
§1.4: Kunden skal anvende miradays' produkter ansvarligt og undlade at bruge dem til chikane, misbrug eller overtrædelse af dansk lovgivning.
§2.1: Alle priser er angivet eksklusive moms og i danske kroner (DKK).
§2.2: Miradays forbeholder sig ret til at korrigere eventuelle tastefejl eller prisændringer.
§2.3: Miradays kan til enhver tid justere prisen med en måneds varsel. Kunden skal betale den korrigerede pris, medmindre Kunden vælger at opsige aftalen.
§2.4: Tilbud er gyldige i 30 dage efter afsendelse, medmindre andet er aftalt.
§2.4.1: Alle tilbud er fortrolige og må ikke videregives.
§3.2: Det er ikke tilladt at anvende dit webhotel som en 'fillager,' hvilket indebærer at uploade større filer med eller uden downloadmulighed.
§3.3: Miradays overvåger trafikforbruget på webhotellet. Ved unormal aktivitet forbeholder Miradays sig ret til at suspendere webhotellet indtil afklaring er opnået.
§3.4: Det er ikke tilladt at bruge webhotellet til at hoste phishing, svindel eller lignende. Miradays forbeholder sig ret til at lukke produktet uden varsel. Hvis Kunden ikke er bekendt med problemet, vil Miradays bistå med at få det løst.
§4.1: Normalt tilbyder vi gratis installation af både Windows og Linux.
§4.1.1: Kunden skal selv skaffe en Windows-licens eller kan leje en via Miradays. Miradays påtager sig ikke ansvar for Kunden, der vælger at køre uden Windows-licens.
§4.2: Det er ikke tilladt at hoste ulovligt indhold på sin server.
§4.3: Det er ikke tilladt at mine kryptovaluta, hoste proxyservere eller lignende på Miradays' servere uden Miradays' accept.
§5.1: Det er ikke tilladt at misbruge e-mailen til at sende phishing, spam eller lignende.
§5.2: Standardgrænsen er 100 mails pr. dag. Ønsker Kunden at øge dette, skal det aftales med Miradays.
§5.3: Det er ikke tilladt at bruge e-mail til at sende en stor mængde mails, herunder nyhedsbreve eller lignende.
§6.1: Det er ikke tilladt at have ulovlige filer gemt på sin lagerplads.
§7.1: Kunden får fulde rettigheder til materiale, der er udarbejdet af Miradays i forbindelse med en udviklingsopgave.
§7.2: Miradays har ret til at genanvende det udviklede materiale på trods af §5.1.
§8.1: Miradays påtager sig intet ansvar for tab af data, fortjeneste, goodwill eller andre indirekte tab eller skader, der måtte opstå som følge af brugen af vores tjenester.
§8.2: Miradays er ikke erstatningsansvarlige for tab, hverken direkte eller indirekte.
§8:4: Vi stræber efter at levere tjenester med høj tilgængelighed og pålidelighed, men vi kan ikke garantere uafbrudt service, og vi påtager os intet ansvar for midlertidige afbrydelser af tjenesterne.
§9.1: Kunden skal skriftligt meddele sin opsigelse, som først er gyldig efter Miradays' bekræftelse.
§9.2: Ved opsigelse midt i en faktureringsperiode refunderes restbeløbet ikke.
§9.3: Ved køb af servere og lagerplads er der en opsigelsesperiode på 30 dage. Kunden skal informere Miradays om opsigelsen 30 dage før udløbsdatoen.
§9.4: Ønsker Kunden at opsige sin aftale, skal dette ske 15 dage inden udløbsdatoen.
§9.5: Fortrydelsesret
§9.5.1: Da produktet oprettes straks efter betaling og tilpasses Kunden, fraskrives den normale fortrydelsesret.
§10.1: Begge parter, det vil sige både Kunden og Miradays, har en gensidig forpligtelse til at beskytte fortrolige oplysninger. Dette indebærer, at alle oplysninger, der kan blive delt mellem parterne i forbindelse med tjenesteydelsen, skal behandles med den største forsigtighed og beskyttelse.
§11.1: Fakturaer sendes til Kundens mail.
§11.2: Betaling af faktura skal ske senest 7 dage efter faktureringsdato, medmindre andet er aftalt.
§12.1: Miradays forbeholder sig ret til at ændre disse betingelser med 30 dages skriftlig varsel til Kunden. Kunden har ret til at opsige aftalen inden for disse 30 dage uden ekstra omkostninger.
§13.1: Miradays forpligter sig til at svare hurtigst muligt på alle henvendelser, dog med en ventetid på op til 24 timer.
§13.2: I tilfælde af travlhed har Miradays ret til at afvise support, men vil kontakte Kunden senere.
§13.3: Miradays har ret til at afvise support til problemer, der normalt hører under konsulentydelser eller en serviceaftale, som Kunden ikke har tilkøbt.
§14.1: Denne aftale reguleres af dansk lovgivning. Eventuelle tvister i forbindelse med denne aftale skal forsøges løst gennem forhandlinger. Hvis forhandlinger ikke fører til en løsning, skal tvisten afgøres ved de danske domstole.
§15.1: Ingen af parterne skal holdes ansvarlig for manglende overholdelse af deres forpligtelser i henhold til denne aftale, hvis sådan manglende overholdelse skyldes omstændigheder uden for deres rimelige kontrol, herunder, men ikke begrænset til, naturkatastrofer, krig, terrorhandlinger, strejker, arbejdskonflikter, offentlige myndighedshandlinger, brand, oversvømmelse eller andre uforudsete begivenheder (kendt som 'force majeure').
§15.2: Hvis en force majeure-hændelse indtræffer, og en part er forhindret i at opfylde sine forpligtelser i henhold til denne aftale, skal denne part straks underrette den anden part om hændelsen og dens påvirkning på aftaleudførelsen. Parten, der er berørt af force majeure, skal tage alle rimelige skridt for at minimere skaden og straks genoptage opfyldelsen af sine forpligtelser, så snart force majeure-hændelsen er ophørt.
§16.1: Miradays ret til at træffe handlinger i tilfælde af, at Kunden bryder betingelserne. Dette kan der være konsekvenser af, som kan omfatte lukning af Kundens produkt og konto.
§17.1: Miradays er ikke ansvarlige for tab af nogen art, herunder driftstab, indirekte tab eller udgifter til personale eller eksterne konsulenter.
§17.1.1: Tab af drift: Dette henviser til økonomiske tab, som en kontraherende part måtte lide som følge af, at deres forretning ikke kan fungere normalt på grund af Miradays' tjenester eller produkter. Dette kan omfatte tabt indtjening, omsætningsnedgang eller øgede omkostninger ved at opretholde normal drift.
§17.1.2: Indirekte tab: Disse er tab, der ikke opstår direkte som følge af Miradays' handlinger eller undladelser, men som stadig kan tilskrives deres tjenester eller produkter. Dette kan inkludere tab som følge af omdømmetab, tab af forretningsmuligheder eller tab af markedsandele.
§17.1.3: Udgifter til personale eller eksterne konsulenter: Dette refererer til omkostningerne ved at ansætte eller konsultere fagfolk eller tredjeparter for at afhjælpe eventuelle problemer, der er opstået som følge af Miradays' tjenester eller produkter. Disse omkostninger, selvom de er en konsekvens af Miradays' ydelser, forbliver kontraherende parters eget ansvar.
§18.1: Miradays forpligter sig til ikke at videregive Kundens oplysninger til tredjepart. Kunden har ifølge loven ret til indsigt i deres oplysninger.